Lieske wie?

12:29 Mejuffrouw L. 1 Comments


Ge hebt het u waarschijnlijk onderhand wel al afgevraagd: wie is dat wijf? Awel, ik ga het u eens vertellen zie. Met een lijstje vragen, 48 om precies te zijn (zwaar geïnspireerd op dat van Tales From The Crib).


  1. Ben je een honden- of kattenmens?
    Katten forever. Maar ik mag er geen hebben want ik blijk sinds een jaar of twee plotsklaps allergisch. Ik wil er verder niet over praten want het ligt gevoelig. Snotter.
  2. Wat is je gekste talent?
    Héél snel dingen spotten in een drukke omgeving (‘Daar! Op zeshonderd meter rechts achter die luifel hangt een blauw bord met witte letters, dat moet een bankautomaat zijn!’)
  3. Welk beauty product zou je niet kunnen missen?
    Mascara. Ik heb quasi doorzichtige, blonde wimpers en zonder mascara krijg ik minstens drie keer per dag de vraag of ik moe of ziek ben. Of ja dat kan ook in mijn hoofd zitten want ik ben al sinds 2008 niet meer zonder mascara buitengekomen.
  4. Wat is je slechtste gewoonte?
    Mij ongelofelijk opjagen als ik te laat dreig te komen voor een evenement. Dan transformeer ik in de meest onhebbelijke persoon ter wereld en kunt ge maar beter zien dat ge dan uit mijn buurt zijt. Zeg niet dat ik het u niet gezegd heb.
  5. Waar heb je te veel stuks van?
    Onderbroeken. En ik koop schoonmaakspullen in bulk omdat ik dat kakduur vind en als ik dat maar één keer om de zes maanden moet kopen doet dat minder pijn aan mijn hart.
  6. Wat is de mooiste plaats die je bezocht hebt?
    Er is een geheime plek in de Ardennen die voor altijd mijn hart gestolen heeft. Ik kan helaas de locatie niet doorgeven want anders is de magie kapot, snorrie. Het is met de Lesse en een hoge berg en een piepklein krakend vakantiehuisje en ik beleef er altijd de mooiste weekends van het jaar.
  7. Wie of wat vind je zwaar overschat?
    Snow Patrol. Marcel Vanthilt. Nieuwbouwhuizen van tegenwoordig.
  8. Wat is je favoriete groente?
    Aubergine. En een life time achievement award voor tomaten en champignons.
  9. Ben je een ochtend- of een avondmens?
    Ochtend, veruit. Kom mij na 8 uur ‘s avonds niets meer vragen, tenzij het iets is met eten of een dekentje.
  10. Welk jaar was het beste jaar uit je leven?
    In 2012 werd mijn Lief mijn lief en dat was toch een jaar waarop heel wat op zijn plaats viel, op alle vlakken.
  11. Welke dieren had Noah beter niet op de ark toegelaten?
    Muggen.
  12. Doe je een wens voor je je verjaardagskaarsen uitblaast?
    Jup, en altijd dezelfde.
  13. Open je je rekeningen meestal op de dag dat je ze ontvangt?
    Ja. Met mijn smartphone durf ik ze dan al eens direct betalen ook, maar even vaak belanden ze bovenaan in ons bakje ‘Te Sorteren’.
  14. Wat is je favoriete smaak van ijs?
    Met een goeie vanille met spikkels ben ik al door het dolle heen. En als ik in een zotte bui ben neem ik speculoos.
  15. Wat is de meestvoorkomende kleur in je kleerkast?
    Donkerblauw en wit peins ik.
  16. Heb je ooit een geest gezien?
    Nee, maar eergisteren zag ik een man met een enorme bijl in Leuven en dat was toch ook wel behoorlijk weird.
  17. Ga je liever naar het carnaval of naar het circus?
    Het circus, voor de beesten.
  18. Favoriet maal: ontbijt, middag, of avond?
    Er gaat niets boven een dik ontbijt, zo eentje waarna je ‘s middags de lunch overslaat. Allez, een brunch eigenlijk.
  19. Zou je meedoen aan een reality show?
    Joa het is te zien voor wat. Niet met Temptation Island, wel met De Mol. Of bring back Peking Express!
  20. Ben je optimistisch of pessimistisch over de toekomst?
    Optimistisch.
  21. Als je een huis kon hebben waar ook ter wereld, waar zou het dan zijn?
    Op een bergwand met een weids uitzicht en met veel zonuren per jaar, maar ook niet te ver van een Colruyt.
  22. Je favoriete soep?
    Paprikasoep.
  23. Welke bezienswaardigheid moeten alle bezoekers van jouw stad gezien hebben?
    Paul’s Boutique.
  24. Kan je een goed restaurant aanbevelen uit je regio?
    Bua’s Thai Eethuisje heeft een pad thai waar ik mee wil trouwen.
  25. Je gaat naar de zoo. Welk dier moet je absoluut gezien hebben?
    De olifanten.
  26. Aardappelen, rijst of pasta?
    Pastapastapasta.
  27. Waar ben je het meest dankbaar voor?
    Dat ik een huis heb en nergens van moet vluchten.
  28. Je bent alleen thuis en gaat naar het toilet. Sluit je de deur?
    Nee, ik laat hem zelfs wijd open staan, yolo!
  29. Zoute snacks of zoete dingen?
    Phoe, dat hangt af van waar ik zit in mijn menstruatiecyclus.
  30. Ben je meestal te vroeg, te laat of net op tijd?
    Ik kom op tijd, maar ik weet ook bij welke vrienden ik beter te laat kom.
  31. Heb je ooit een BV ontmoet?
    Ik ben eens tegen Adriaan Van Den Hoof aan gelopen in Brugge, telt dat ook?
  32. Wat was je favoriete spel als kind?
    The Sims.
  33. Op welke leeftijd zag je er het best uit?
    Nu denk ik.
  34. Wie kan je altijd weer laten lachen?
    Mijn vriendinnen. En mijn broers en zussen kunnen soms ook wel serieus het kieken uithangen.
  35. Wat was de eerste muziek die je ooit kocht?
    Een cd van de Vengaboys. Het was voor een vriend!
  36. Over welke maaltijd krijg je altijd complimenten?
    Ik maak bijna nooit twee keer hetzelfde voor andere mensen. Mijn verjaardagscheesecake viel laatst wel goed in de smaak.
  37. Van welke nieuwsbron haal je de meeste informatie?
    www.standaard.be
  38. Tegen hoeveel mensen heb je het afgelopen jaar gezegd dat je hen graag ziet?
    Eén. Als ik er nu over nadenk is dat te weinig, er zijn er meer aan wie ik dat eens moet zeggen.
  39. Van wie kreeg je je eerste kus?
    Matthias. Het was redelijk onverwacht en ik vond het zo raar met die tong en al dat ik - heel dramatisch - ben weggelopen. Sorry Matthias!
  40. Wat vind je het belangrijkste in een relatie?
    Er zijn voor elkaar.
  41. Geloof je dat je een soulmate hebt? Indien ja, heb je hem al ontmoet?
    Ja en ja, het is aan met hem.
  42. Vind je jezelf goed georganiseerd?
    Gast, organisatie is my middle name.
  43. Heb je ooit een foptelefoontje gepleegd?
    Ik heb wel eens op een blauwe maandag giechelend naar de kinder- en jongerentelefoon gebeld met mijn beste vriendin. Ik ben vergeten wat we hen wijsgemaakt hadden - ik weet alleen nog dat we het redelijk hilarisch vonden.
    En ik heb mijn zus eens wijsgemaakt dat haar vriendje uit het eerste leerjaar had gebeld en dat ze hem mocht terugbellen op het nummer 101. Mijn pa heeft het mogen horen, van de politie.
  44. Welke kwaliteit zoek je in een vriend?
    Nuchterheid.
  45. Heb je ooit een dier vermoord?
    Nog te weinig muggen naar mijn goesting.
  46. Wat wilde je later worden toen je twaalf was?
    Juffrouw of dierenarts.
  47. Geloof je in leven na de dood?
    Helemaal niet.
  48. Wat zou je nog willen verwezenlijken?
    Nog een paar continenten zien en minstens één mens maken, baren en vervolgens succesvol opvoeden.

Misschien Ook Leuk

1 opmerking:

  1. Leuk lijstje! Ik kwam hier terecht door je reactie bij Kelly (herkenbaar, ik besliste pas na de infodagen dat het geen Germaanse talen maar wiskunde zou worden) en het is hier net zo gezellig als ik hoopte :)

    BeantwoordenVerwijderen