Hello Fresh, goed voor uw plannershart

09:00 Mejuffrouw L. 0 Comments

Ik ben een Planner. Ik leef van mijn Google Calendar. Als het niet in mijn Google Calendar staat dan bestaat het niet. Ik hou er een hele resem verschillende agenda’s in bij: eentje van mezelf, eentje die ik deel met het Lief, eentje voor verjaardagen, eentje waarin ik mijn opgenomen verlofdagen in bijhoud. En eentje voor mijn weekmenu.

Weekmenuten, het is een werkwoord dat ik van Tales From The Crib geleerd heb. Ik doe eigenlijk meer van halveweekmenuten, omdat mijn weken vaak nogal onvoorspelbaar en onregelmatig zijn. Het neemt veel van de dagelijkse stress weg, dat (halve)weekmenuten. Maar we moeten daar eerlijk in zijn: er kruipt ook veel tijd in. Recepten pinnen en boodschappenlijstjes maken en uw weg banen in de supermarkt op zaterdag en alles. 

Enter Hello Fresh. Het concept is simpel en ondertussen waarschijnlijk ook al vrij wijd bekend: ge bestelt een box voor drie of vijf dagen met daarin alle ingrediënten en recepten voor evenveel gerechten, elke dag eentje. Gedaan met uw hoofd breken over wat ge nu weer op tafel moet toveren dat geen puree of spaghettisaus bevat. Gedaan met volledige witte kolen moeten kopen voor dat ene recept, en vervolgens een week lang witte kool moeten eten tot ge langzaam in een witte kool begint te veranderen. Gedaan met in het weekend sukkelen op bomvolle, veel te krap aangelegde Colruytparkings (serieus, hoe doen die mensen met auto's van Qashqai-formaat dat in hemelsnaam?).


Eén veggiebox, twee personen, drie maaltijden.
Veel van mijn collega’s doen het al, en ik ben ook al een tijdje tevreden klant. Een paar weken terug ging ik voor de veggiebox, want het waren Dagen Zonder Vlees en ik deed zo’n beetje mee.


Linzencurry met venkel, steranijs en een gekookt ei
Linzencurry met venkel, steranijs en een gekookt ei
Mijn versie
Dat gekookt ei was ik in mijn haast voor een goeie blogfoto op het aanrecht vergeten. Ik ga mijn eten ook niet koud laten worden voor jullie, gasten.

Fettuccine met grana padano
Fettucine met grana padano en kerstomaat
Hier deed ik van artistieke Parmezaankruimels.

De recepten zijn altijd duidelijk, met schattige overzichtjes van de ingrediënten en heerlijk correcte bereidingstijden (ik kijk naar u, Jeroen Meus). De hoeveelheden zijn precies goed voor de gemiddeld tot grote eters die wij thuis zijn. En was ik vroeger van het principe hoe-meer-ingrediënten-hoe-lekkerder-het-wel-zal-zijn, verbaas ik mij nu met Hello Fresh elke keer over hoe ze met zo weinig eenvoudige ingrediënten zo'n smaakvolle gerechten weten te creëren.

Ik neem er niet elke week eentje, zo’n Hello Fresh Box, want het is en blijft een service waarvoor je meer betaalt dan je zou doen als je het zelf allemaal bedenkt en plant en koopt en klaarmaakt. En het hoeft ook niet altijd parelgerst of heekfilet te zijn - er moeten ook nog dagen zijn waarop een mens gewoon eens naar de frituur kan gaan. Maar gemiddeld één keer per maand is het veel te druk om te weekmenuten en heb ik zin in alle parelgerst en heekfilet van de wereld. En dan komt er een vriendelijke Hollander aan mijn deur staan met een grote doos vol eten, en word mijn plannershart daar helemaal blij van.

Misschien Ook Leuk

0 reacties: